2009. október 24., szombat

Kezdet


Miért is kezdtem blogot írni?
Szeretném megosztani ( főleg gyermekeimmel) az elmúlt évek "kreatívságait".
Örülnék, ha évek múltán, ráakadva kedves receptekre, ötletekre, Ők is örömüket lelnék az itt összegyűjtött, sokszor közös alkotásokban. Ha más is talál neki tetszőt, az csak ráadás.
Én nagyon sok blogban találtam ámulni valót, ötleteket, amikből ajándékok születtek.
Talán egyszer ez is hasznára lesz valakinek.
Tehát: Mézes város:

1 kg liszt (2 bögrével félre teszünk)
33 dkg porcukor
1,5 csapott teáskanál szódabikarbóna
5 dkg vaj v. margarin olvasztva
2 tk fűszerkeverék az eddigieket összekeverjük
2 egész tojást + 2 sárgáját
35 dkg sötét virágmézzel hozzáadjuk
Az egészet összegyúrjuk, a félre tett lisztet itt a végén adjuk hozzá.
Egy napig szoktam pihentetni a hűtőben, de egy hétig is eláll.
A magokat tojássárgájával ragasztom fel, a falakat pedig olvasztott cukorral.
A mázat úgy készítem, hogy egy tojás fehérjét felverek, nagyon sok porcukrot (kb. 25dkg)adagolok hozzá, és egy simító záras zacskóba töltöm. Ezen nagyon pici lyukat vágva, igazán szépen lehet vele díszíteni.

4 megjegyzés:

F.Gina írta...

Ez nagyon helyes :)) És szépek a táskáid is !

Györgyi írta...

Gina!
Köszönöm ez nagyon jól esett!

Unknown írta...

Olyan enni valóan szépek, hogy én meg sem merek vele próbálkozni...
Mi lesz a sorsuk? Ilyesmit nem szabad megenni, ugye?

Györgyi írta...

Köszönöm!
De bizony, nemcsak hogy szabad, de meg is kell enni! Azt mondom inkább a gyerekek egyék meg mint a molyok! Egyébként érdemes belevágni, az első nekem sem így nézett ki. A gyerekek iskolájában kiállításra készült (elárulom januárban, mert karácsonyra kinek van ennyi ideje). Kell egy jó sablon, a díszítést a gyerekek is megcsinálják, az összeállításához pedig egy kis türelem, amíg az olvasztott cukor meghül. Örülnék, ha sikerülne kedvet csinálni az elkészítéséhez, nagyon jó móka.